Image

V rámci projektu TESSEA se rozvíjí pro vás připravujeme mentoringová setkání.

Setkání budou probíhat vždy prezenčně v prostoru YMCA, Na Poříčí 12, Praha 1, 110 00, v čase od 9:00 do 17:00.

Vyplněním registračního formuláře se závazně přihlašujete k účasti na vzdělávacím mentoringovém setkání, které zahrnuje 6 hodin vzdělávání a 2 hodiny určené pro síťování a individuální konzultace vašeho tématu v souvislosti s obsahem setkání.

Vzdělávací mentoringová setkání jsou pro členy TESSEA zdarma.

Pro přidružené členy je cena 450 Kč, pro nečleny 850 Kč.

Platba a fakturace:

Pokud je vzdělávání realizováno v hybridní formě, bude účastníkům zaslána faktura. 

Při prezenční účasti preferujeme platbu v hotovosti přímo na místě oproti dokladu o zaplacení.

 

CHCI SE REGISTROVAT


Upozorňujeme, že kapacita mentoringových setkání je omezena.

WORKSHOPY

V rámci evropského projektu TESSEA se rozvíjí Vás zveme na mentoringové setkání v novém roce, které se uskuteční 20. února 2025.

 

ZÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK: Průvodce digitálními nástroji

Kurz účastníky seznámí se základy elektronické komunikace při zadávání veřejných zakázek.
Představí klíčové zdroje, informace, doporučení a pomůcky pro práci s elektronickými nástroji, a to včetně praktických ukázek.

ZE SEMINÁŘE SI ODNESETE

Uvedení do problematiky působení sociálních podniků ve veřejných zakázkách, informace o zdrojích relevantních pro elektronizaci veřejných nákupů, praktické ukázky fungování nástrojů zadávání veřejných zakázek etc. Důraz bude kladen na vysvětlení fungování veřejných zakázek z pohledu dodavatele, kterým se sociální podniky mohou stát a na praktické ukázky a rady, jak projít administrativní stránkou veřejných nákupů a moci se účastnit výběrových řízení.

Lektorský tým:

Setkáním provede Adam Gromnica společně s dalšími odborníky.

Organizační informace:

  • Termín konání: 20.2.2025
  • Čas: 9:00 –17:00 (6 hodin workshopu + 2 hodiny individuálních konzultací)
  • Místo: Ymca, Na poříčí 12, Praha 1,110 00 
  • Forma setkání: hybridní forma / fyzicky i online (online odkaz bude zaslán účastníkům vzdělávání v samostatném emailu před akcí)  
  • Technické vybavení: Vlastní počítač.

Mgr. Adam Gromnica, Oddělení implementace programu systémové podpory veřejných investic, MMR

Adam Gromnica je právník zabývající se tématem zaměstnávání znevýhodněných prostřednictvím sociálně odpovědného veřejného zadávání a je velkým fanouškem podpory inovací a rozvoje cirkulární ekonomiky. Nyní se na MMR věnuje implementaci Národní strategie veřejného zadávání v ČR 2024-2028 a zabývá se především přípravou odborných materiálů, organizací konferencí a vzdělávací činností. Podílel se na několika mezinárodních projektech včetně průzkumu reformních návrhů na transformaci přístupu k veřejné kupní síle nebo mapování možností a praxe zapojování sociálních podniků do dodávek veřejným zadavatelům. V minulosti pracoval na MPSV, v advokacii, na obci či v kanceláři veřejného ochránce práv.

Ing. Ondřej Ječný, ředitel odboru Odbor strategií práva a podpory veřejného investování, MMR

Ondřej Ječný je odborník na oblast elektronizace a zadávání veřejných zakázek. Pracuje jako ředitel Odboru strategií práva a podpory veřejného investování na MMR. Krom vedení odboru se zaměřuje primárně na lektorskou činnost, šíření osvěty ve veřejných zakázkách a zajímá ho téma využívání umělé inteligence ve veřejné správě. Má pracovní zkušenosti z vedení Odboru veřejných zakázek na Ministerstvu zahraničí, na Ministerstvu vnitra jako vedoucí Oddělení centrálního nákupu nebo z Policejního prezidia. Krom úřednické pozice je místostarostou obce Nedomice.

Bc. Alžběta Kálalová, Oddělení implementace programu systémové podpory veřejných investic, MMR

Alžběta Kálalová pracuje jako referentka na MMR. Zde se věnuje implementaci Národní strategie veřejného zadávání v ČR 2024-2028 a zabývá se primárně tématem vzdělávání ve veřejných zakázkách, spoluprací s vysokými školami, mapováním personálních kapacit ve veřejné správě a přípravou podkladů a článků. Má na starosti tvorbu vzdělávacího programu k tématu veřejných nákupů na MMR. V minulosti pracovala na Ministerstvu kultury, kde měla na starosti mj. dotace a Dotační portál MK a následně i veřejné zakázky, a v Masarykově demokratické akademii, kde pracovala jako administrativní pracovnice a koordinátorka vzdělávacího programu Moderní město. 

 
 

SETKÁNÍ NA TÉMA: KRIZOVÉ ŘÍZENÍ

  • Termín konání: 12.3.2025
  • Čas: 9:00 –17:00 (6 hodin workshopu + 2 hodiny individuálních konzultací)
  • Místo: Ymca, Na poříčí 12, Praha 1,110 00  
  • Lektor: Standa Kutáček 

Anotace

Sociální podniky (SP) nesou zvýšenou míru rizika. Schopnost zvládat rizika je klíčovým faktorem rozvoje a plnění společensky odpovědných cílů. Do hry vstupuje také schvalování nového zákona o sociálním podniku.

Vlastní zkušenosti: Diskuze o největších rizicích, kterým sociální podniky čelí. Využití cizích zkušeností a krizových plánů.

Typy rizik: 

  1. Klasická podnikatelská rizika (trh, poptávka, konkurence). 

  2. Zvýšená rizika (dostupnost kapitálu, uznání sociální přidané hodnoty). 

  3. Vnitřní integrita sociálního podniku a naplnění očekávání.

 Příčiny krizí:

  1. Hodnotové

  2. personální a vztahové

  3. Obchodní

  4. Finanční

  5. Organizační

 Prevence a krizové řízení: 

  1. Identifikace problému

  2. Druhy prevence

  3. Role demokratické účasti členů a zaměstnanců.

 Personál a vztahy: 

  1. Očekávání lidí v týmu

  2. Dělba práce a kompetencí

  3. Zdravé neformální vztahy

 Obchodní problémy: 

  1. Nesprávný produkt

  2. Špatný marketingový mix

  3. Chybný způsob nabídky a prodeje

  4. Nedostatek profesionality, konkurence, změna chování trhu.

 Finanční rizika: 

  1. Tržby

  2. Výnosy

  3. Náklady

  4. Mzdy a odvody

  5. Finanční plán a rezervy, cizí zdroje.

 Aktuální situace a prognózy: 

  1. Faktory ovlivňující další vývoj: mezinárodní situace, lokální a regionální trh, chování zákazníků, stakeholdeři, trh práce a zdravotní faktory, zdroje informací.

  2. Nejčastější chyby: Strategie a rovnováha podnikatelských a sociálních cílů, trh, obchod, marketing, organizace, delegace a komunikace, finance, rozvojové záměry a investice.

 
Standa Kutáček crop 1 

Standa Kutáček

 
Standa Kutáček působí ve firmě Frank Bold jako senior konzultant. Získal doktorát z ekonomie na Masarykově Univerzitě. 
Praxi ve svém oboru získal dlouholetým působením na pozici finančního ředitele Frank Bold. Za jeho působení se původně nezisková organizace rozrostla o úspěšnou advokátní firmu a další subjekty, a z původních dvaceti lidí se zvětšila na stovku. 
 
Standa také založil a stále vede první český carsharing Autonapůl, který nyní nabízí téměř sto sdílených aut v sedmi městech České republiky. 
Dlouhá léta také vyučoval ekonomii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně. 
Ve své aktuální práci hledá dobrá řešení pro firmy a obce v právní podpoře developmentu, rozvoje, obnovitelných energiích a dalších oblastech. 
Pravidelně pořádá kurzy finančního řízení a podnikání jako vedlejší činnosti v rámci Světa neziskovek, a konzultuje celou řadu ziskových i neziskových projektů. 
Spolupodílel se také na tvorbě strategie nově vzniklé byznysové asociace Změna k lepšímu, zaměřené na udržitelné podnikání, kde aktuálně působí jako místopředseda správní rady.
 
 

CHCI SE REGISTROVAT

 

 

 

ZMĚNA PROGRAMU VYHRAZENA.

 

KONTAKTNÍ OSOBA
Jitka Hradilková
Koordinátorka mentoringových setkání 
TESSEA ČR, z.s.

Václavské nám. 831/21

110 00 Praha 1- Nové Město
T: 603 909 382
E: jitka.hradilkova@tessea.cz 

2024 03 tessea2024 03 nros2024 03 ensie

PRAXE SOCIÁLNÍ EKONOMIKY V ČR A EVROPĚ

Akce Fórum sociální ekonomiky 2024 již proběhla a zprávu s fotogalerií naleznete zde. 

Na akci bylo také prezetováno Memoradum, které vzniklo ve spolupráci spolupořádajících organizací TESSEA, ENSIE a NROS.

 

8:30 registrace účastníků 
Celé fórum moderuje Martina Macurová.
9:00 - 10:30

1. blok

Evropské perspektivy sociální ekonomiky

úvod: 
ředitel TESSEA Karel Machotka
JUDr. Ondřej Závodský, Ph.D.
(MPSV)

hlavní řečníci: 
Julien de Beys, DG Employment, Evropská komise: Národní strategie sociální ekonomiky z pohledu Evropské komise

Patrizia Bussi, Social Economy Europe, ENSIE: Role sítí v ekosystému sociální ekonomiky

Florian Ott Social Banking Development Erste Group: Financování sociální ekonomiky ve Středovýchodní Evropě

Adam Daniel, Česká spořitelna: Sociální podnikání v Akademii podnikání

10:30 - 11:45

2. blok

Jak jsou evropská doporučení uváděna v život ve vybraných zemích

1. panelová diskuze 
Moderuje Corine Van de Burgt (De Omslag, Nizozemí, ENSIE).

Vystoupí zástupci Evropské komise, ministerstev a zastřešujících organizací z vybraných evropských zemí:
Julien de Beys (DG Employment, Evropská komise), Šárka Vokálová (MPSV ČR), Petr Mészáros (Odbor podpory a inovácií sociálnej ekonomiky, Ministerstvo práce, sociálnych vecí a rodiny SR, Slovensko), Markéta Vinkelhoferová (TESSEA ČR), Regita Zeila (SEAL, Lotyšsko), Przemyslaw Piechocki (Asociace pro sociální družstva, Polsko). 

11:45 – 12:45

obědová pauza - brunch od sociálních podniků

12:45 - 14:00

3. blok

Role krajů v podpoře sociální ekonomiky

2. panelová diskuze
Moderuje Petra Francová. 
Vystoupí představitelé vybraných krajů ČR se zástupci sociálních podniků: Pardubický kraj (Tereza Dostálová, metodička pro sociální podnikání a Pavel Kamp, PDZ - Výměník), Liberecký kraj (Zbyněk Miklík, náměstek hejtmana, řízení resortu ekonomiky, majetku, investic, veřejných zakázek a informatiky a Radek Dražil, sociální podnik TEXman), Královéhradecký kraj (Adam Valenta, radní pro regionální rozvoj a Jana Smetanová, Centrum investic rozvoje a inovací), Zlínský kraj (Hana Ančincová, náměstkyně hejtmana, zodpovědná za oblast životního prostředí, sociální oblast a neziskový sektor a Aneta Klimentová, 1. Valašská dílna a SPoint Zlínského kraje). 

14:00 – 15:30

4. blok

Čtyři paralelní workshopy na témata:

(před workshopy možnost drobného občerstvení)

1. Podpora sociálních podniků v evropských zemích
Debata se speakery dopoledního evropského panelu a zástupci členské sítě ENSIE: Akční plán pro sociální ekonomiku v praxi vybraných evropských zemí.
Facilituje Petra Francová
tlumočení do angličtiny

2. Přínos sociální ekonomiky pro regiony a kraje
Jakou roli hrají kraje a další regionální instituce v podpoře sociálních podniků? Jaký přínos mají aktéři sociální ekonomiky pro lokální ekonomiku, regionální sociální a environmentální problémy?
Facilituje Zuzana Dudáková
pouze čeština

3. Udržitelnost a ESG
Udržitelnost v podnikání nabývá konkrétnější obrysy: kromě ekonomické se jedná o sociální a environmentální přínosy, mnohé ukotvuje nový rámec ESG. Pojďme se podívat, jakou roli hrají sociální podniky.
Facilitují Markéta Vinkelhoferová a Taťána Plecháčková
pouze čeština

4. Úloha sítí v sociální ekonomice 
Prezentace výsledků průzkumu evropských, národních a regionálních sítí integračních sociálních podniků a doporučení vyplývajících z projektu ENSIE o sítích Net-works. Jaká je úloha sítí v akčním plánu sociální ekonomiky a doporučení Rady o rozvoji rámcových podmínek sociální ekonomiky. Jaké jsou hlavní zájmy, priority a potřeby členů sítí.
Facilituje zástupce ENSIE.
pouze angličtina, ne čeština

15:30 –  16:00

Vyhlášení memoranda

16:00 –  17:00

Doprovodný program: Využití umělé inteligence v sociální ekonomice.

Osobní AI asistenti: Jak zvýšit osobní produktivitu a mít čas i na důležité věci.
Nestačí vám 24 hodin denně a 7 dní v týdnu? Chybí vám v týmu kreativní kolegové i dříči na zpracování běžné agendy. Alan Fabik s Lenkou Dražilovou vám ukáží, jak pomocí AI osobních asistentů zvýšit svou osobní i týmovou produktivitu a mít tak čas i na důležité věci. Třeba na sebe.
Alan Fabik - Zakladatel podnikatelské akademie Pátek.cz, která pomáhá podnikatelům a manažerům s adaptací nových technologií, nástrojů a metod. Expert na prodejní systémy a osobní produktivitu.
Lenka Dražilová – Zakladatelka a personální ředitelka sociální firmy družstvo TEXman. Snažící se denně zkrotit své AI asistenty a využít je pro zvýšení efektivity své práce.
17:00 – 18:00

Odpolední svačina a Prostor pro networking

Po celou dobu akce zažijte sociální podniky na vlastní kůži.

 

Kontakt: 

Petra Francová (garantka programu), petra.francova@p-p-p.cz

Jitka Hradilková (produkce), jitka.hradilkova@tessea.cz, tel: 603 909 382

 

Partneři

Image
Image
Image
Image
Image
Image

Mediální partneři

Image
Image
Image
Image

PROJEKT “TESSEA SE ROZVÍJÍ”

Projekt “TESSEA se rozvíjí” umožní posílit vnitřní kapacity TESSEA, znásobit tak dopad aktivit TESSEA do společnosti. Současně přispěje k aktivní spolupráci všech důležitých hráčů na poli sociální ekonomiky na národní i mezinárodní úrovni.

PROJEKT „TESSEA SE ROZVÍJÍ“, CZ.03.02.02/00/22_039/0001377, JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ.