
V rámci projektu TESSEA se rozvíjí pro vás připravujeme mentoringová setkání.
Setkání budou probíhat vždy prezenčně v prostoru YMCA, Na Poříčí 12, Praha 1, 110 00, v čase od 9:00 do 17:00.
Vyplněním registračního formuláře se závazně přihlašujete k účasti na vzdělávacím mentoringovém setkání, které zahrnuje 6 hodin vzdělávání a 2 hodiny určené pro síťování a individuální konzultace vašeho tématu v souvislosti s obsahem setkání.
Vzdělávací mentoringová setkání jsou pro členy TESSEA zdarma.
Pro přidružené členy je cena 450 Kč, pro nečleny 850 Kč.
Platba a fakturace:
Pokud je vzdělávání realizováno v hybridní formě, bude účastníkům zaslána faktura.
Při prezenční účasti preferujeme platbu v hotovosti přímo na místě oproti dokladu o zaplacení.
Upozorňujeme, že kapacita mentoringových setkání je omezena.
WORKSHOPY
V rámci evropského projektu TESSEA se rozvíjí Vás zveme na mentoringové setkání v novém roce, které se uskuteční 20. února 2025.
ZÁKLADY VEŘEJNÝCH ZAKÁZEK: Průvodce digitálními nástroji
Kurz účastníky seznámí se základy elektronické komunikace při zadávání veřejných zakázek.
Představí klíčové zdroje, informace, doporučení a pomůcky pro práci s elektronickými nástroji, a to včetně praktických ukázek.
ZE SEMINÁŘE SI ODNESETE
Uvedení do problematiky působení sociálních podniků ve veřejných zakázkách, informace o zdrojích relevantních pro elektronizaci veřejných nákupů, praktické ukázky fungování nástrojů zadávání veřejných zakázek etc. Důraz bude kladen na vysvětlení fungování veřejných zakázek z pohledu dodavatele, kterým se sociální podniky mohou stát a na praktické ukázky a rady, jak projít administrativní stránkou veřejných nákupů a moci se účastnit výběrových řízení.
Lektorský tým:
Setkáním provede Adam Gromnica společně s dalšími odborníky.
Organizační informace:
- Termín konání: 20.2.2025
- Čas: 9:00 –17:00 (6 hodin workshopu + 2 hodiny individuálních konzultací)
- Místo: Ymca, Na poříčí 12, Praha 1,110 00
- Forma setkání: hybridní forma / fyzicky i online (online odkaz bude zaslán účastníkům vzdělávání v samostatném emailu před akcí)
- Technické vybavení: Vlastní počítač.
Mgr. Adam Gromnica, Oddělení implementace programu systémové podpory veřejných investic, MMR
Adam Gromnica je právník zabývající se tématem zaměstnávání znevýhodněných prostřednictvím sociálně odpovědného veřejného zadávání a je velkým fanouškem podpory inovací a rozvoje cirkulární ekonomiky. Nyní se na MMR věnuje implementaci Národní strategie veřejného zadávání v ČR 2024-2028 a zabývá se především přípravou odborných materiálů, organizací konferencí a vzdělávací činností. Podílel se na několika mezinárodních projektech včetně průzkumu reformních návrhů na transformaci přístupu k veřejné kupní síle nebo mapování možností a praxe zapojování sociálních podniků do dodávek veřejným zadavatelům. V minulosti pracoval na MPSV, v advokacii, na obci či v kanceláři veřejného ochránce práv.
Ing. Ondřej Ječný, ředitel odboru Odbor strategií práva a podpory veřejného investování, MMR
Ondřej Ječný je odborník na oblast elektronizace a zadávání veřejných zakázek. Pracuje jako ředitel Odboru strategií práva a podpory veřejného investování na MMR. Krom vedení odboru se zaměřuje primárně na lektorskou činnost, šíření osvěty ve veřejných zakázkách a zajímá ho téma využívání umělé inteligence ve veřejné správě. Má pracovní zkušenosti z vedení Odboru veřejných zakázek na Ministerstvu zahraničí, na Ministerstvu vnitra jako vedoucí Oddělení centrálního nákupu nebo z Policejního prezidia. Krom úřednické pozice je místostarostou obce Nedomice.
Bc. Alžběta Kálalová, Oddělení implementace programu systémové podpory veřejných investic, MMR
Alžběta Kálalová pracuje jako referentka na MMR. Zde se věnuje implementaci Národní strategie veřejného zadávání v ČR 2024-2028 a zabývá se primárně tématem vzdělávání ve veřejných zakázkách, spoluprací s vysokými školami, mapováním personálních kapacit ve veřejné správě a přípravou podkladů a článků. Má na starosti tvorbu vzdělávacího programu k tématu veřejných nákupů na MMR. V minulosti pracovala na Ministerstvu kultury, kde měla na starosti mj. dotace a Dotační portál MK a následně i veřejné zakázky, a v Masarykově demokratické akademii, kde pracovala jako administrativní pracovnice a koordinátorka vzdělávacího programu Moderní město.
SETKÁNÍ NA TÉMA: KRIZOVÉ ŘÍZENÍ
- Termín konání: 12.3.2025
- Čas: 9:00 –17:00 (6 hodin workshopu + 2 hodiny individuálních konzultací)
- Místo: Ymca, Na poříčí 12, Praha 1,110 00
- Lektor: Standa Kutáček
Anotace
Sociální podniky (SP) nesou zvýšenou míru rizika. Schopnost zvládat rizika je klíčovým faktorem rozvoje a plnění společensky odpovědných cílů. Do hry vstupuje také schvalování nového zákona o sociálním podniku.
Vlastní zkušenosti: Diskuze o největších rizicích, kterým sociální podniky čelí. Využití cizích zkušeností a krizových plánů.
Typy rizik:
-
Klasická podnikatelská rizika (trh, poptávka, konkurence).
-
Zvýšená rizika (dostupnost kapitálu, uznání sociální přidané hodnoty).
-
Vnitřní integrita sociálního podniku a naplnění očekávání.
Příčiny krizí:
-
Hodnotové
-
personální a vztahové
-
Obchodní
-
Finanční
-
Organizační
Prevence a krizové řízení:
-
Identifikace problému
-
Druhy prevence
-
Role demokratické účasti členů a zaměstnanců.
Personál a vztahy:
-
Očekávání lidí v týmu
-
Dělba práce a kompetencí
-
Zdravé neformální vztahy
Obchodní problémy:
-
Nesprávný produkt
-
Špatný marketingový mix
-
Chybný způsob nabídky a prodeje
-
Nedostatek profesionality, konkurence, změna chování trhu.
Finanční rizika:
-
Tržby
-
Výnosy
-
Náklady
-
Mzdy a odvody
-
Finanční plán a rezervy, cizí zdroje.
Aktuální situace a prognózy:
-
Faktory ovlivňující další vývoj: mezinárodní situace, lokální a regionální trh, chování zákazníků, stakeholdeři, trh práce a zdravotní faktory, zdroje informací.
-
Nejčastější chyby: Strategie a rovnováha podnikatelských a sociálních cílů, trh, obchod, marketing, organizace, delegace a komunikace, finance, rozvojové záměry a investice.
![]() |
Standa KutáčekStanda Kutáček působí ve firmě Frank Bold jako senior konzultant. Získal doktorát z ekonomie na Masarykově Univerzitě.
Praxi ve svém oboru získal dlouholetým působením na pozici finančního ředitele Frank Bold. Za jeho působení se původně nezisková organizace rozrostla o úspěšnou advokátní firmu a další subjekty, a z původních dvaceti lidí se zvětšila na stovku.
Standa také založil a stále vede první český carsharing Autonapůl, který nyní nabízí téměř sto sdílených aut v sedmi městech České republiky.
Dlouhá léta také vyučoval ekonomii na Fakultě sociálních studií Masarykovy univerzity v Brně.
Ve své aktuální práci hledá dobrá řešení pro firmy a obce v právní podpoře developmentu, rozvoje, obnovitelných energiích a dalších oblastech.
Pravidelně pořádá kurzy finančního řízení a podnikání jako vedlejší činnosti v rámci Světa neziskovek, a konzultuje celou řadu ziskových i neziskových projektů.
Spolupodílel se také na tvorbě strategie nově vzniklé byznysové asociace Změna k lepšímu, zaměřené na udržitelné podnikání, kde aktuálně působí jako místopředseda správní rady.
|
ZMĚNA PROGRAMU VYHRAZENA.
KONTAKTNÍ OSOBA
Jitka Hradilková
Koordinátorka mentoringových setkání
TESSEA ČR, z.s.
110 00 Praha 1- Nové Město
T: 603 909 382
E: jitka.hradilkova@tessea.cz
PRAXE SOCIÁLNÍ EKONOMIKY V ČR A EVROPĚ
Akce Fórum sociální ekonomiky 2024 již proběhla a zprávu s fotogalerií naleznete zde.
Na akci bylo také prezetováno Memoradum, které vzniklo ve spolupráci spolupořádajících organizací TESSEA, ENSIE a NROS.
8:30 | registrace účastníků Celé fórum moderuje Martina Macurová. |
9:00 - 10:30 |
1. blokEvropské perspektivy sociální ekonomikyúvod: hlavní řečníci: Patrizia Bussi, Social Economy Europe, ENSIE: Role sítí v ekosystému sociální ekonomiky Florian Ott Social Banking Development Erste Group: Financování sociální ekonomiky ve Středovýchodní Evropě Adam Daniel, Česká spořitelna: Sociální podnikání v Akademii podnikání |
10:30 - 11:45 |
2. blokJak jsou evropská doporučení uváděna v život ve vybraných zemích1. panelová diskuze Vystoupí zástupci Evropské komise, ministerstev a zastřešujících organizací z vybraných evropských zemí: |
11:45 – 12:45 |
obědová pauza - brunch od sociálních podniků |
12:45 - 14:00 |
3. blokRole krajů v podpoře sociální ekonomiky2. panelová diskuze |
14:00 – 15:30 |
4. blokČtyři paralelní workshopy na témata:(před workshopy možnost drobného občerstvení) 1. Podpora sociálních podniků v evropských zemích 2. Přínos sociální ekonomiky pro regiony a kraje 3. Udržitelnost a ESG 4. Úloha sítí v sociální ekonomice |
15:30 – 16:00 |
Vyhlášení memoranda |
16:00 – 17:00 |
Doprovodný program: Využití umělé inteligence v sociální ekonomice. Osobní AI asistenti: Jak zvýšit osobní produktivitu a mít čas i na důležité věci.
Nestačí vám 24 hodin denně a 7 dní v týdnu? Chybí vám v týmu kreativní kolegové i dříči na zpracování běžné agendy. Alan Fabik s Lenkou Dražilovou vám ukáží, jak pomocí AI osobních asistentů zvýšit svou osobní i týmovou produktivitu a mít tak čas i na důležité věci. Třeba na sebe.
Alan Fabik - Zakladatel podnikatelské akademie Pátek.cz, která pomáhá podnikatelům a manažerům s adaptací nových technologií, nástrojů a metod. Expert na prodejní systémy a osobní produktivitu.
Lenka Dražilová – Zakladatelka a personální ředitelka sociální firmy družstvo TEXman. Snažící se denně zkrotit své AI asistenty a využít je pro zvýšení efektivity své práce.
|
17:00 – 18:00 |
Odpolední svačina a Prostor pro networking Po celou dobu akce zažijte sociální podniky na vlastní kůži. |
Kontakt:
Petra Francová (garantka programu), petra.francova@p-p-p.cz
Jitka Hradilková (produkce), jitka.hradilkova@tessea.cz, tel: 603 909 382
Partneři






Mediální partneři




PROJEKT “TESSEA SE ROZVÍJÍ”
Projekt “TESSEA se rozvíjí” umožní posílit vnitřní kapacity TESSEA, znásobit tak dopad aktivit TESSEA do společnosti. Současně přispěje k aktivní spolupráci všech důležitých hráčů na poli sociální ekonomiky na národní i mezinárodní úrovni.
PROJEKT „TESSEA SE ROZVÍJÍ“, CZ.03.02.02/00/22_039/0001377, JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ.